per mitjà de l'empresa pública GISA, les obres de construcció de les
variants d'Olost i de Sant Jaume d'Enveja. Les noves variants, que
sumen una inversió d'11,3 MEUR, permetran millorar la mobilitat en
aquests municipis, així com la fluïdesa i seguretat del trànsit.
Variant d'Olost
9,1 MEUR
Variant Olost
El DPTOP va posar en servei el 2007 una nova carretera que uneix Olost
i l'Eix Transversal i, actualment, té en execució obres de
condicionament i formació de variants en l'itinerari entre Olost i
Olvan, que comporten una inversió de 39,1 MEUR. En aquest context de
millora de la mobilitat a la zona, ha impulsat ara la construcció
d'una variant, que se situarà entre el final de la nova carretera i
l'actuació ara en marxa.
Ara, el consell de GISA ha adjudicat les obres corresponents a la
construcció d'aquesta variant, per un import de 9,1 MEUR. Es preveu
que els treballs comencin la primavera vinent i tinguin una durada de
13 mesos.
Nova carretera de 2,5 quilòmetres
La variant d'Olost que ara s'adjudica tindrà una longitud de 2,5
quilòmetres i discorrerà pel costat est d'Olost, amb un traçat que
s'inicia sobre la C-154 i finalitza a la BV-4405 (carretera cap a
Prats de Lluçanès). La variant comptarà amb dos carrils de circulació,
un per sentit, de 3,5 metres, i dos voral d'1 metre d'amplada,
cadascun. Les obres se situen bàsicament al terme municipal d'Olost,
si bé un petit tram inicial comprèn el terme d'Oristà.
La nova via s'iniciarà a la C-154, al sud-est del nucli urbà d'Olost.
A uns 175 metres, es preveu una intersecció en forma de "T" per a
l'accés a una indústria. En aquesta intersecció, es formarà un tercer
carril central per a facilitar els girs a l'esquerra. A continuació,
es prolonga el tercer carril central per una altra intersecció en "T"
que forma l'accés sud a Olost, situat a uns 450 metres de l'origen. En
aquest punt, es millora un tram d'uns 230 metres de la carretera cap
al nucli urbà.
Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un
viaducte de 100 metres. Passat el viaducte, es preveu un pas inferior
per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després,
es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130
metres. Per sota d'aquest, es reposa un tram del camí de Comalrema i,
posteriorment, un pas inferior permetrà donar continuïtat al camí de
Pela, cap a una granja i a una zona industrial. D'altra banda, un
altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d'Olost i donar
pas a un camí.
Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en "T" amb
carril central de gir, que constitueix l'accés al nord d'Olost.
Paral·lelament, es condicionen uns 300 metres de la via d'accés al
nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de
Lluçanès).
Variant de Sant Jaume d'Enveja
2,2 MEUR
Variant Sant Jaume d'Enveja
D'altra banda, GISA ha adjudicat les obres per a la construcció de la
variant de Sant Jaume d'Enveja, per un valor de 2,2 MEUR. La variant,
que tindrà 960 metres de longitud, i permetrà millorar
l'accessibilitat al nou pont sobre l'Ebre que uneix aquest municipi i
Deltebre. Els treballs començaran la primavera vinent i tindran un
termini d'execució de 9 mesos.
La variant tindrà dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5
metres i dos vorals d'1 metre, cadascun. El traçat s'inicia a la
rotonda construïda a l'extrem del nou pont sobre l'Ebre, en el marge
dret del riu. La construcció de la variant permetrà que l'avinguda de
l'Ebre, actual travessera de Sant Jaume d'Enveja de la TV-3404, que
dóna accés al transbordador entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre i al
nou pont, sigui reurbanitzada seguint els criteris aplicats al carrer
Major, de manera que es potenciï el seu caràcter local.
Poc abans del final es formarà una intersecció en "T" amb un carril
central de girs que mitjançant un vial de 100 metres de nova
construcció, permet accedir a la carretera TV-3403 em direcció cap a
Sant Jaume d'Enveja. El final de la variant se situa a la mateixa
carretera TV-3403 en direcció cap a Amposta.