30 de novembre a la Sala de Premsa de la Diputació de Lleida els
informes "L'estat dels pobles petits a Catalunya: situació i
problemàtiques dels municipis de fins a 3.000 habitants" i
"Característiques dels pobles petits a Catalunya i repercussions per a
l'escola rural". El primer informe analitza de forma global les
mancances en serveis dels municipis de menys de 3.000 habitants,
especialment en educació i cultura; Mentre que el segon aborda les
repercussions en l'escola rural dels canvis sociodemogràfics dels
pobles.
Les recerques, elaborades per l'Àrea de Recerca de l'OBERC, completen
altres que ja s'han realitzat i que es van presentar el passat 29 de
juny en el marc de la Jornada "Escola i Municipi" a Verdú. L'objectiu
de tots aquests estudis és entendre millor el territori i l'escola
rural, que permetin donar orientacions a les administracions i als
propis centres. L'escola rural és un model educatiu implantat al
nostre país als municipis de menys de 3.000 habitants que integra
diferents edats amb diferents graus formatius en una mateixa aula i
que s'organitza a través de les Zones Escolars Rurals (ZER).
DATA: 30 de novembre a les 11 h
LLOC: Sala de Premsa de la Diputació de Lleida, al carrer del Carme,
26 de Lleida
INTERVENCIONS:
Jaume Gilabert, president de la Diputació de Lleida
Raül Manzano, secretari de l'Observatori de l'Escola Rural de Catalunya (OBERC)
Jordi Feu, de l'Àrea de Recerca de l'Observatori de l'Escola Rural de
Catalunya (OBERC)
Eduard Trepat, tècnic de la Fundació del Món Rural
Anne Gyles, vicepresidenta de l'Associació de Micropobles
Observatori de l'Educació Rural
L'Observatori de l'Educació Rural de Catalunya (OBERC) impulsat per la
Fundació del Món Rural (FMR), el Secretariat de l'Escola Rural de la
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, el Grup
Interuniversitari d'Escola Rural i els departaments d'Educació i
d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, va néixer a l'octubre de
2007. L'OBERC aporta la perspectiva rural a les polítiques
d'ensenyament del Govern per superar la visió predominantment urbana i
això es fa a partir de la recerca i elaborant informes amb l'objectiu
d'influir en la política educativa i generar debat.