Cercar en aquest blog

7/08/2016

Recomanacions del Consell Comarcal per a les compres en període de rebaixes

Com cada temporada, el Consell Comarcal del Montsià, a través de l'Àrea de Consum, ofereix durant el període de rebaixes recomanacions pràctiques adreçades al públic adolescent i adult

Primerament, cal tenir en compte que no és obligatori per als establiments fer rebaixes. És decisió de cada botiga.

Ara bé, si decideixen fer rebaixes, els períodes habituals a Catalunya són: del 7 de gener al 6 de març, ambdós inclosos, i de l'1 de juliol al 31 d'agost, ambdós inclosos. Per la seva banda, les botigues en línia no estan limitades a cap període concret.

És important tenir en compte que els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa, de manera que es pugui saber quant s'ha rebaixat respecte el preu anterior.

En cap cas, el producte rebaixat pot ser de qualitat inferior. La qualitat i la garantia han de ser les que tenia a preu no rebaixat. Tampoc no ha de tenir defectes.

Quant al pagament dels productes, si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes. No pot limitar l'ús del pagament amb targeta en època de rebaixes.
Malgrat el que sovint es creu, la botiga no té l'obligació d'acceptar canvis si el producte està en perfecte estat. Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. Les botigues només hauran de canviar un producte si es troba defectuós, danyat o en mal estat.

Per a les compres a les botigues en línia, en canvi, en tractar-se d'una compra a distància en què no hem pogut examinar prèviament el producte, disposem d'un període mínim de 14 dies per retornar la compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene, etc.

Conserveu les factures o tiquets de compra, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar. Tenint en compte que la publicitat és vinculant i es pot exigir el seu compliment, guardeu els catàlegs i les ofertes comercials (en paper o mitjançant captura de pantalla) fins que hàgiu revisat la compra.

Davant de qualsevol incidència, reclameu a l'establiment de manera que us en quedi constància, i si no rebeu resposta en el termini d'un mes o bé no és satisfactòria, us podeu adreçar als organismes de consum perquè us assessorin.