Un dels treballs més importants que s’estan duent a terme mitjançant aquest taller d’ocupació és la instal·lació d’un pont giratori que s’utilitza per canviar de via locomotores i vagons. Aquest pont, de 23 metres de diàmetre i que pesa 50 tones, estarà impulsat per un seguit de motors elèctrics i podrà moure fins a 300 tones de pes.
La Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial s’ha fet càrrec de l’adquisició i transport del pont giratori amb una inversió total de 30.000€. La despesa ha anat a càrrec del membres de l’Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial. La Fundació està formada per l’associació que porta el mateix nom, l’Ajuntament de Móra la Nova i els Consell Comarcals de la Ribera d’Ebre, la Terra Alta, el Priorat, el Baix Camp i Bajo Aragón-Caspe. Per la seva banda, l’Organisme Autònom Desenvolupament Local de la Diputació de Tarragona, col·labora aportant els recursos humans per poder completar els treballs.
Avui dimarts, 6 de maig, un transport especial ha sortit des de Màlaga direcció Móra la Nova, on es preveu que hi arribi el proper divendres dia 9. En arribar, grues de gran tonatge descarregaran el pont i els propers dies s’instal·larà.
El president de la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial, Jordi Sesplugas ha coordinat tota l’operació. El propi Sesplugas i set membres més de l’entitat s’han desplaçat a Màlaga per fer els preparatius.
Els alumnes i treballadors del Taller d’Ocupació “Elements Ferroviaris” seran els encarregats de realitzar la instal·lació del pont giratori i els treballs previs com el fossar on s’ha de col·locar aquest mecanisme.