Cercar en aquest blog

6/06/2008

VALÈNCIA, ATRETA PER LA NATURA I LA GASTRONOMIA DE LES TERRES DE L’EBRE

Sens dubte, les terres de l’Ebre tenen un atractiu turístic que ningú pot qüestionar. Malgrat això, necessita accions de promoció que impulsin la seva projecció. I això és precisament el que ha fet aquests dies el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a la capital valenciana, a través de la marca turística que gestiona, Terres de l’Ebre. La delegació, encapçalada pel president del Patronat, Joan Aregio, i per la responsable de la marca Terres de l’Ebre, Marta Farrero, ha reunit agents de viatge i periodistes de la zona per promocionar la destinació entre el públic valencià de cara a la temporada d’estiu.

Els actes de promoció es van iniciar amb un dinar-roda de premsa dirigit a una trentena de periodistes representants de la premsa generalitzada i especialitzada del País Valencià, on es van donar detalls de les possibilitats que ofereixen turísticament als visitants les quatre comarques ebrenques, a través d’un àudiovisual amb imatges del territori. La gastronomia va ocupar un paper important en aquesta acció, ja que els assistents van gaudir d’un àpat ofert per l’Oficina Municipal de Turisme, en concret, a càrrec dels restaurants Can Bunyoles i El Pou del Peix, a través de la degustació de plats elaborats amb productes característics del territori.

Seguidament, els agents de viatge, que actuen com a prescriptors, van ser els protagonistes d’un acte de trobada, en el qual unes 300 persones es van donar cita en el majestuós marc del Palau de les Arts, ciutat de les Arts i de les Ciències. L’acte va servir per intercanviar opinions i establir contactes entre les agències de viatge i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament del Perelló i els Patronats de Turisme d’Alcanar, de l’Ametlla de Mar, d’Amposta i d’Ulldecona. Els assistents van gaudir de les explicacions de la responsable, Marta Farrero, que va parlar de les peculiaritats paisatgístiques, gastronòmiques i culturals de les comarques ebrenques, amb l’ajut de l’emissió d’un àudiovisual que plasma la gran riquesa d’aquesta zona. L’acte va finalitzar en un sorteig d’estades en allotjaments a les TE.

En el transcurs dels actes el president del Patronat de Turisme de la Diputació va ressaltar els atractius de les comarques ebrenques. En aquest sentit, Joan Aregio va posar èmfasi en la riquesa paisatgística d’aquesta terra, una de les més atractives de Catalunya, que gaudeix de dos elements diferenciadors que sobresurten per damunt d’altres gràcies al valor dels seus espais naturals i al contrast entre ells. Per una part, el Parc Natural del Delta de l’Ebre, que recentment ha obtingut la distinció d’espai sostenible, i per altra part, el Parc Natural dels Ports, que abasta tres Comunitats Autònomes: Aragó, Catalunya i País Valencià.

Així mateix, va ressaltar els atractius de la gastronomia de les quatre comarques ebrenques i el caràcter acollidor de la seva gent. A més, va destacar que les Terres de l’Ebre, amb les seves 13.000 places d’allotjament, són una zona que no està gaire massificada, fet que la fa especialment atractiva de cara al turisme familiar, que representa el 56% del turisme de la zona, i als visitants que busquen gaudir de la natura en tot el seu abast.

Durant el seu parlament, el president del Patronat de Turisme va agrair als valencians la fidelitat que tenen vers aquesta zona, donat que el turisme valencià representa el 8% del turisme nacional que visita les Terres de l’Ebre. A més, va subratllar que un dels fets que els caracteritza és que es tracta d’un turisme de proximitat, essent ideal per al turisme de cap de setmana, ja que les dues zones estan separades per poc més de dues hores de trajecte per carretera o per ferrocarril.

A L’acte, també hi va estar present el campió del món de Trial, Adam Raga, arribat recentment del Japó, i que abans de marxar a París, ha volgut donar suport a aquesta acció de promoció, ja que la marca Terres de l’Ebre esponsoritza aquest esportista Ulldeconenc.