Cercar en aquest blog

3/31/2015

ACC1O I LA CAMBRA DE COMERÇ DE TORTOSA PRESENTEN EL PLA ÀFRICA

ACC10 acompanya a les empreses catalanes en els seus projectes a Àfrica Subsahariana a través de la seva xarxa d'assessorament a Àfrica, a les ciutats de Johannesburg i l'antena a Accra que dona cobertura a Ghana, Nigèria, Costa d'Ivori, Benín, Togo i Burkina Faso.

Segons comenta Carmen González, cap de Mercats d'Àfrica i Orient Mitjà d'ACC1O, per facilitar la plena implantació comercial i productiva a l'Àfrica posen a la disposició de les empreses el coneixement, l'experiència i les estructures del Centre de Promoció de Negocis d'ACC1Ó.

De la mateixa manera ACC1Ó , impulsa el "Club Àfrica Subsahariana" amb l'objectiu de crear un espai de treball amb un grup d'empreses per a que puguin compartir experiències.

A la mateixa jornada, la Cambra de Comerç de Tortosa -especialista en mercats de l'Àfrica Central- va fer una presentació de Guinea Equatorial com a "Hub" regional dels països de la Comunitat econòmica i monetària de l'Àfrica Central.

Francesc Minguell, gerent de la Cambra de Comerç de Tortosa, va explicar els avantatges i inconvenients de donar el pas a la internacionalització de les empreses del nostre territori cap als mercats emergents de l'Àfrica, en aquest últims anys la Cambra ha dissenyat programes de acompanyament per desenvolupar la gestió i operativitat entre les empreses i ha aconseguit objectius satisfactoris en mercats com Guinea Equatorial, Benín i Camerun.

Finalment José Ma Chavarria, director de HIFE (empresa de serveis en el sector de transport de viatges i altres relacionats) com a cas d'èxit d'implantació d'una empresa del nostre territori a Guinea Equatorial, va fer una presentació de HIFE GE explicant principalment l'esforç de adaptació a un país amb una cultura i tradició diferents i sobretot analitzant tot el procés de internacionalització de l'empresa des dels acords amb el soci local i constitució , la formació del personal i el desenvolupament del pla d'empresa. Un procés que normalment dura més de tres anys amb una inversió considerable -tant econòmica com de dedicació- , però una aposta en aquest moments necessària i vital per la viabilitat de l'empresa.