Cercar en aquest blog

11/23/2016

Govern i sector consensuen accions per millorar la comercialització del peix blau i la competitivitat de la flota catalana


DARP
Reunió amb el sector del peix blau
La posada en marxa del Pla de competitivitat del peix blau a Catalunya és un dels compromisos que el Govern va adquirir amb el sector per fer front a la crisi de preus i captures que es va registrar a començament d'any. En compliment d'aquest compromís, la Direcció General de Pesca i Afers Marítims del Departament d'Agricultura va encarregar a l'empresa AZTI-Tecnalia l'elaboració d'un estudi que proposi mesures per a garantir la viabilitat de la flota pesquera mitjançant la millora de la comercialització del peix blau. Les conclusions d'aquest estudi s'han presentat avui al sector en el decurs d'una jornada de treball, convocada a  la seu del Departament d'Agricultura,  que ha servit perquè Administració i sector consensuïn línies d'actuació dirigides a millorar la competitivitat econòmica i la sostenibilitat  del sector.
 
La reunió, que ha estat presidida per la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), Meritxell Serret,  ha aplegat pescadors de la flota d'encerclament, patrons de les confraries de pescadors amb aquesta flota i les federacions territorials de pesca. La consellera ha destacat que "hem d'afrontar aquest pla estratègic per al sector amb una visió integral i aprofitar les oportunitats que té la pesca i el mercat del peix blau i fer-ho conjuntament".
 
L'estudi presentat avui ha de servir per avançar en el Pla de millora de la competitivitat del sector i per guiar la utilització dels recursos econòmics del Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP) durant els propers anys i orientar-la cap a la comercialització. Això passa per establir nous sistemes d'organització i estructuració del sector pesquer per implementar les mesures de comercialització, com ara organitzacions de productors de peix blau d'àmbit territorial. També es proposa potenciar la demanda de producte local, valorar-lo i diferenciar-lo en el mercat i buscar més valor afegit mitjançant la innovació i la  transformació del producte.